55DSL Fall Winter ‘08 collection

The graphic story of 55DSL‘s Fall Winter ’08 collection was inspired by hi-fidelity stereo equipment and twisted references to the late 80’s. Quirky audiocassette graphics, as well as old LP […]

logo55dsl.png

The graphic story of 55DSL‘s Fall Winter ’08 collection was inspired by hi-fidelity stereo equipment and twisted references to the late 80’s. Quirky audiocassette graphics, as well as old LP covers, are corrupted with our usual irreverence. Besides the main theme, the guys at 55dsl still haven’t freed themselves from their habitual obsession with dynamic and abstract geometric graphics – sometimes softened up by mimicking a hand-drawn style.

55dsl_2.png

This season they present a series of creative collaborations with two high-profile brands. KWAY, the renowned French company famous for their iconic ‘80s anoraks, has worked with 55DSL to develop a co-branded special edition version of their classic KWAY jacket. NEW ERA, a brand famous worldwide for their baseball caps, has also been chosen for a collaboration with 55DSL, producing three co-branded caps.
55dls_1.png

Angelo Superti

Editor in chief e fondatore di Polkadot. Curioso e appassionato, da sempre spett-attore dell'eterno duello tra razionalità e creatività, tra idee e limiti di tempo. Non inizia la giornata senza un cappuccino, non la termina senza un'occhiata ai suoi feed rss.

Potrebbero Interessarti

Eastpak presenta i nuovi prodotti per il prossimo Autunno

Novità e collaborazioni presentate al Pitti Uomo 18.

Moleskine presenta le nuove collezioni per il nomade urbano

Appuntamento al prossimo inverno per borse e zaini del famoso brand di taccuini

adidas Originals Prophere

adidas Originals lancia Prophere, una nuova sneaker ispirata ai creator del mondo più underground e che esprime un’attitudine decisa e sfrontata.

Ultimi Articoli

ARTS

Citazioni pratiche – Fornasetti a Palazzo Altemps

In scena le incursioni artistiche di Piero e Barnaba Fornasetti tra i cortili e le sale del Museo di Palazzo Altemps

ADVERTISING

Ikea ha fatto l’ennesima pubblicità geniale

Grazie non solo alla suo effetto sorpresa, ma alla carica emozionale che porta con sé

GOURMET

Carrefour Market CityLife

Non solo cibi di qualità, ma una vera e propria esperienza d’acquisto

Top