Swedishness

Swedishness is run by Nina and Mathias Strömberg. Nina started and ran legendary fashion shop NEU in Stockholm, mixing the best of Swedish high fashion with european avant-garde. Mathias is […]

sw1

Swedishness is run by Nina and Mathias Strömberg. Nina started and ran legendary fashion shop NEU in Stockholm, mixing the best of Swedish high fashion with european avant-garde. Mathias is an art director with several large fashion, interior and food magazines on the cv. Their online shop is filled with Swedish design + quality souvenirs.

We have mixed a handful of Swedish brands with small handicraft shops and new talent, and have built our shop to live up to the high standards these producers demand Swedishness will hopefully evoke the same feelings you get when you enter a quality physical shop. You want to look around and get filled with ideas, and discover things you never knew you wanted. Our blog is all about Swedish design and creates added bookmarking value. We want our customers to return not only with a shopping mission, but also to read and get inspired.

sw1

Potrebbero Interessarti

La Beetle collection di Gubi

La collezione del brand danese, in produzione dal 2013, in breve tempo è diventata un must tra gli architetti d’interni e gli amanti del design.

Gli accessori di RAINS

Custodie per proteggere tablet e smartphone, nel materiale impermeabile che ha reso unica l’azienda danese.

Scandinavia Dreaming

Appena arrivato sugli scaffali, Scandinavia Dreaming è il nuovo libro edito da Gestalten che racconta l’evoluzione dello stile nordico e della sua scuola di design che da decenni mantiene una […]

Ultimi Articoli

FASHION

Levi’s Sportswear Spring Summer 2018

Levi’s rilancia il logo storico delle Olimpiadi di Los Angeles 1984 con una nuova collezione spring/summer per l’uomo e la donna.

ARTS

Citazioni pratiche – Fornasetti a Palazzo Altemps

In scena le incursioni artistiche di Piero e Barnaba Fornasetti tra i cortili e le sale del Museo di Palazzo Altemps

ADVERTISING

Ikea ha fatto l’ennesima pubblicità geniale

Grazie non solo alla suo effetto sorpresa, ma alla carica emozionale che porta con sé

Top