Lacoste Legends revealed

In 1933 René Lacoste created the legendary L.12.12 polo shirt. Throughout its history the popularity of the L.12.12 has continued. It truly incorporates the Lacoste spirit of tenacity, modernity, authenticity […]

In 1933 René Lacoste created the legendary L.12.12 polo shirt. Throughout its history the popularity of the L.12.12 has continued. It truly incorporates the Lacoste spirit of tenacity, modernity, authenticity and effortless style.

To celebrate this achievement, Lacoste has looked to the worlds of music, design, retail and lifestyle for 12 collaborators who share the Lacoste values and have their own vision.They have invited them to pay homage to René Lacoste and take inspiration from the brand’s iconic heritage to create a collection of unique shoes.

The legend of René Lacoste lives on. Reinterpreted and remixed. Featuring designs from 12 collaborators, each Legends in the own field, the project brings together creative talent from the worlds of music, fashion, retail and media. All the models after the jump.

Angelo Superti

Editor in chief e fondatore di Polkadot. Curioso e appassionato, da sempre spett-attore dell'eterno duello tra razionalità e creatività, tra idee e limiti di tempo. Non inizia la giornata senza un cappuccino, non la termina senza un'occhiata ai suoi feed rss.

Potrebbero Interessarti

Levi’s Sportswear Spring Summer 2018

Levi’s rilancia il logo storico delle Olimpiadi di Los Angeles 1984 con una nuova collezione spring/summer per l’uomo e la donna.

Eastpak presenta i nuovi prodotti per il prossimo Autunno

Novità e collaborazioni presentate al Pitti Uomo 18.

Moleskine presenta le nuove collezioni per il nomade urbano

Appuntamento al prossimo inverno per borse e zaini del famoso brand di taccuini

Ultimi Articoli

ARTS

Citazioni pratiche – Fornasetti a Palazzo Altemps

In scena le incursioni artistiche di Piero e Barnaba Fornasetti tra i cortili e le sale del Museo di Palazzo Altemps

ADVERTISING

Ikea ha fatto l’ennesima pubblicità geniale

Grazie non solo alla suo effetto sorpresa, ma alla carica emozionale che porta con sé

GOURMET

Carrefour Market CityLife

Non solo cibi di qualità, ma una vera e propria esperienza d’acquisto

Top