Ronald St Patrick

To celebrate St Patrick and put forward its Shamrock Shake, McDonald’s enjoys a tradition of 50 years. Every year, the Chicago River and the Calumet River are adorned with a […]

Chicago-river-calumet-shamrock-shake-mcdonalds-leo-burnett-pr-stunt-photo-1-600x444

To celebrate St Patrick and put forward its Shamrock Shake, McDonald’s enjoys a tradition of 50 years. Every year, the Chicago River and the Calumet River are adorned with a green Irish, incidentally us a very strange but is explained by an anecdote. To verify that there have leaks, the plumbers of the city of Chicago inject painting biodegradable in both rivers, they quickly realized that this was the same color green as the famous Irish green. March 17 is therefore quite naturally become the day of audit. 
The agency Leo Burnett therefore take this event to scripted a Shamrock Shake giant, the objective here is to demonstrate the proximity of the brand and its adaptation to local customs but also to generate free media space.  Via

Chicago-river-calumet-shamrock-shake-mcdonalds-leo-burnett-pr-stunt-photo-2-600x450

Potrebbero Interessarti

Adidas NOW IS HER TIME

La campagna di Pharrell Williams per adidas Originals NOW IS HER TIME nasce per dare spazio alle voci più forti e attive nella causa dell’empowerment femminile.

NIKE AIR MAX 270 REACT: L’ESCLUSIVA COLLABORAZIONE CON TOILETPAPER

Un’esclusiva attivazione nella città di Milano per le nuove e coloratissime sneakers Nike

ABSOLUT Creative Competition

Se hai sempre sognato di vedere una tua creazione su un billboard di Piccadilly Circus o Time Square, questo è il contest giusto per te.

Ultimi Articoli

ARTS

Lettera40, compri un poster e doni per le regioni colpite dal Covid-19

Lo studio Sunday Büro chiama a raccolta i maggiori illustratori italiani per una raccolta fondi. In vendita tantissimi poster dedicati alle diverse lettere dell’alfabeto (e non solo).

BAGS

Ribags

Da Valencia nasce lo zaino senza fronzoli che punta sulla qualità

FASHION

UNIQLO x Marimekko

Le stampe e i colori audaci del brand finlandese aggiungono un tocco divertente al LifeWear

Top