Pillow Talk – Networking Long Distance Lovers

Pillow Talk is a project by Interaction Design Student Joanna Montgomery aiming to connect long distance lovers. Each person has a pillow for their bed and a sensor fitted into […]

Screenshot20100429at16.52.01

Pillow Talk is a project by Interaction Design Student Joanna Montgomery aiming to connect long distance lovers. Each person has a pillow for their bed and a sensor fitted into a wearable chest strap, which they wear to sleep at night. The chest sensor wirelessly communicates with the other person’s pillow; when one person goes to bed, their lover’s pillow begins to glow softly to indicate their presence. Placing your head on the pillow allows you to hear the real-time heartbeat of your loved one.

The result is an intimate interaction between two lovers, regardless of the distance between them.

The project is built using a transceiver from a Polar exercise watch, built into a circuit which runs via an Arduino board. The pillows contain a flat panel containing the circuit, small speakers and lights, which can slot into any pillow.

See more on her portfolio website or on the project blog.

Screenshot20100501at18.08.02

Via

Potrebbero Interessarti

Drinkinfinity, la bottiglietta d’acqua del futuro targata Pepsi

Il colosso statunitense risponde alla crisi delle bevande gassate con un superfood dedicato ai salutisti. Riuscirà a fare breccia nel nostro cuore?

I piatti decorati di DAMELIA

Il mondo fantastico di DAMELIA, fra illustrazioni contemporanee e piatti recuperati dalla credenza della nonna.

Le novità di Bosa per il 2018

Vasi colorati e maschere da appendere tra le nuove realizzazioni appena presentate al Maison&Objet

Ultimi Articoli

ARTS

Birra Raffo e street artist: etichetta limited per la riqualificazione di Taranto

Birra Raffo si rifà il look con le nuove etichette limited edition disegnate dagli street artists Mr. Blob e Stencil Noire

ADVERTISING

DIESEL lancia il legal fake DEISEL

Mentre impazza la moda intorno ai loghi, DIESEL lancia una campagna audace destinata a far parlare di sé. Anzi, non una campagna, ma un vero e proprio brand: DEISEL.

MUSIC

THE PINK FLOYD EXHIBITION: THEIR MORTAL REMAINS

Dopo l’enorme successo al Victoria and Albert Museum di Londra, la prima tappa internazionale a Roma della mostra già visitata da più di 400.000 persone

Top